ساخت باتری برای خودروهای برقی شروع شد

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: هم اکنون در کشور توانایی تولید باتری برای هواپیما، اتوبوس و کشتی وجود دارد و ساخت باتری برای خودروهای برقی نیز شروع شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، تقی علی اکبری، در خصوص ساخت انواع باتری برای خودروهای سواری و سنگین افزود: ایران توانایی ساخت انواع باتری را دارد و می توان هم برای خودروهای سواری، هم خودروهای سنگین و حتی هواپیما باتری ساخت.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو با تاکید بر اینکه در کشور توان ساخت باتری خودروهای برقی وجود دارد، گفت: با توجه به آغاز ساخت خودرو و موتور برقی و حرکت این خودروها برپایه باتری، ساخت باتری برای این نوع خودروها نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به توانایی ساخت انواع باتری در کشور داریم، یادآور شد: وقتی این توانایی  وجود دارد که برای هواپیما، اتوبوس، کشتی و سایر وسایل نقلیه سنگین باتری تولید کنیم، صد درصد می توان برای خودروهای برقی هم باتری تولید کرد.

اکبری در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه قیمت باتری برچه اساسی تعیین می شود، گفت: نرخ باتری به صورت غیررسمی از سوی اتحادیه به اعضاء اعلام می شود و آنها می توانند براساس قیمت اعلامی، کالا را بفروشند.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه اتحادیه، نرخ باتری در خرده فروشی ها را آنالیز و بررسی می کند، گفت: براساس سیستم آنالیز، قیمت تمام مراحل تولید یک باتری و حتی ارزش افزوده ۹ درصدی نیز محاسبه می شود، به طوری که این ارقام بر اساس نرخ هایی است که از کف بازار جمع می شوند، بنابراین قیمت هایی که اعلام می شوند رسمیت ندارند زیرا از بازار جمع شده اند.

کد خبر 40608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =