رشد برگزاری  رویدادهای نمایشگاهی در سال ۹۸

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران از رشد برگزاری تعداد نمایشگاه در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز،  بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران  با بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه رشد  ۲۱.۷درصدی صادرات غیرنفتی پیش بینی شده و از سویی دیگر، برنامه ای وزارت صمت در سال رونق تولید بر چند محور اصلی «توسعه صادرت غیرنفتی،  توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل استوار شده، گفت:  شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی  برنامه های خود را بر اساس محورهای فوق و تکالیف اساسنامه متمرکز کرده  و اقدامات مهمی در عرصه داخلی در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته او،  رشد بیش از 20درصدی در تعداد عناوین نمایشگاه ها در مقایسه با سال 97 یکی از موارد قابل ذکر است.  به طوریکه میانگین تعداد نمایشگاه ها و برگزاری ماهیانه نمایشگاه های داخلی  از 6 عنوان به حدود 8 عنوان افزایش یافته است.

همچنین براساس آمار اعلامی او، اقدام دیگری در سال جاری صورت گرفته است، رشد16درصدی میانگین متراژ ماهیانه اختصاص فضای نمایشگاهی به واحدهای داخلی جهت معرفی و بازاریابی کالاها و خدمات تولیدی موجود در مقایسه با سال 1397 است.

حسین زاده ادامه داد: برگزاری «نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید» برای نخستین بار در راستای تحقق برنامه «نهضت ساخت داخل» از دیگر مواردی بود که در راستای رونق تولید داخل و تامین نیازمندی های مورد نیاز واحدهای تولیدی صنعتی از ظرفیت های تولیدی داخل کشور از سوی شرکت سهامی نمایشگاه ها انجام شد.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در ادامه می گوید: به باور بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران، نمایشگاههای تخصصی که در دو سال اخیر برگزار شده، توانسته اند، در رونق تولید و صادرات به کشورهای همسایه نقش مؤثری ایفا کنند.

حسین زاده همچنین بیان کرد که مهمترین رویداد نمایشگاهی که در پیش داریم و برای آن برنامه ریزی کرده و ستاد ویژه تشکیل داده ایم، مشارکت فعال در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی است،

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در ادامه با بیان اینکه در این رویداد ۱۹۲ کشور و ده ها سازمان بین المللی در آن حضور خواهند یافت و  حداقل ۲۵ میلیون نفر بازدیدکننده خواهد داشت، تصریح کرد: این رویداد  از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی از اهمیت زیادی برخوردار است و پاویون جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۲۰۰۰ مترمربع وسعت می تواند ضمن معرفی پیشرفت های صنعتی و تکنولوژیکی ایران و ظرفیت های آن در بخش صادرات کالا وخدمات، از لحاظ رونق بخشیدن به صنعت گردشگری نیز به اقتصاد کشور کمک  کند.

کد خبر 32480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =