تعطیلی دولت آمریکا و اختلال در انتشار داده‌های کشاورزی

تعطیلی بخشی از دولت آمریکا که از دو هفته فراتر رفته، بدترین تاثیر را روی بازار کشاورزی این کشور داشته است

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از Market Watch، تعطیلی بخشی از دولت آمریکا که از دو هفته فراتر رفته، بدترین تاثیر را روی بازار کشاورزی این کشور داشته است. کشاورزان و تاجران از یک سری داده‌های دولتی کلیدی که برای تجارت دانه سویا و دیگر دانه‌های خوراکی نیاز دارند، محروم شده‌اند. این در حالی است که چین حداقل خرید یک سری محصولات کشاورزی آمریکایی را از سر گرفته است.

کارشناسان می‌گویند گزارش‌هایی که دولت آمریکا در مورد کشاورزی منتشر می‌کند، اطلاعات کلیدی استاندارد برای تاجران در سراسر دنیا هستند و هر چقدر تعطیلی دولت آمریکا بیشتر طول بکشد، دسترسی به این داده‌ها دشوارتر خواهد شد.

این اتفاق مشکلات متعددی در بردارد. اولا پیش از این با انتشار چند گزارش در طول زمان، داده‌های مختلف بر سطوح قیمت‌گذاری تاثیرگذار بودند و حالا ناگهان با انتشار یک گزارش پس از مدت‌ها تاخیر، بازار دچار یک شوک می‌شود.

از سوی دیگر، به دلیل کمبود منابع مالی، وزارت کشاورزی آمریکا به‌روزرسانی برخی از گزارش‌های کشاورزی مهم و مرتبط با بازار را در اواخر دسامبر، متوقف کرد. آمار صادرات کشاورزی روزانه و هفتگی، داده‌هایی هستند که به‌روزرسانی نشده‌اند. حتی اگر همین الان بودجه مورد نیاز تامین شود، داده‌های مهم در مورد تولید محصول، ذخایر دانه‌های خوراکی و عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی در جهان، آماده نخواهد شد.

چین که بزرگ‌ترین واردکننده دانه سویا در دنیا است، از زمان شروع درگیری تجاری بین دو کشور، از این محصول خریداری کرده است. به محض اینکه انتشار داده‌های تجاری از سر گرفته شود، هر نکته غافلگیرکننده‌ای در میزان صادرات ذرت، دانه سویا و گندم در طول تعطیلی دولت، به نوسانات قیمتی منجر خواهد شد.  

نبود اطلاعات، به کشاورزان آمریکایی هم صدمه می‌زند. آنها برای تصمیم‌گیری‌ بازاریابی محصولات خود کاملا به داده‌های وزارت کشاورزی وابسته هستند. دانه سویا اصلی‌ترین دلیل نگرانی است و ابهامات زیادی در تجارت این کالا وجود دارد که تعطیلی دولت آمریکا آن را بیشتر کرده است.

کد خبر 26262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =