به گزارش اگزیم نیوز سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (ایران اکسپو 2018) با حضور فعالان بخش صادرات کشور در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تهران آغاز به کار کرد.
در این نمایشگاه که تا 25 آذر برپاست 270 شرکت داخلی و بیش از 600 بازرگان از شصت کشور جهان حضور دارند.
این نمایشگاه در سال حمایت از کالای ایرانی و برای ارتقای میزان صادرات تولیدات داخلی، و بررسی چالش ها و فرصت های صادرات محصولات و خدمات فناورانه با حضور مسئولان، فعالان و کارشناسان این حوزه برگزار می شود.
در این نمایشگاه همچنین نشست هایی با هدف بررسی چالش های تولید صادرات محور، سیاست گذاری صادرات، نقش شرکت های واسط، توسعه صادرات، تعاملات بانکی و خدمات مالی برگزار می شود تا کارشناسان و مدیران مرتبط با موضوعات مختلف حوزه صادرات، به تبادل نظر و رفع چالش های موجود و در نهایت تبیین راهبردهای مناسب در حوزه ارتقای راندمان صادرات محصولات فناورانه می پردازند.
برگزاری ۳۰۰ نشست رو در رو (B2B) برای تجار و بازرگانان داخلی و خارجی برای تسهیل در ارائه خدمات و فروش بهتر فناوریها و محصولات ایرانی از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.
در این دوره نمایشگاه ایران اکسپو نسبت به دوره قبل، رشد چشمگیری در حضور بازرگانان خارجی دیده می شود به طوری که به گفته مجید تکبیری رئیس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری ایران در دومین دوره نمایشگاه ایران اکسپو، ۴۸ کشور و ۵۷۳ تاجر و بازرگان حضور داشتند در حالیکه در ایران اکسپو ۲۰۱۸، برای حضور ۶۰ کشور و ۶۰۰ تا ۷۰۰ بازرگان خارجی برنامه ریزی شده است.
در نمایشگاه توانمندیهای صادراتی ایران در سال گذشته، بیش از ۱۰۰ قرارداد و تفاهم نامه تجاری و صادراتی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون دلار منعقد شده بود.
نظر شما