به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علی دهقانی، رایزن بازرگانی ایران در چین، گفت: این نمایشگاه با حضور ۲۶ کشور عضو جاده ابریشم و با هدف ارتقای همکاریهای تجاری این کشورها برگزار گردید و کشورهای حاضر ضمن ارائۀ محصولات ویژۀ خود، جذابیتهای سرمایهگذاری و فرهنگی و گردشگری خود را نیز معرفی نمودند.
وی افزود: پاویون ایران در این نمایشگاه، که با برنامهریزی دفتر رایزنی بازرگانی در شانگهای برپا شده بود، انواع فرش و تابلو فرش، انواع خشکبار، زعفران، صنایع دستی و جواهرات، جنبه های تاریخی و فرهنگی محصولات ایرانی و فرصتهای سرمایهگذاری ایران را در معرض بازدید عموم قرار داد.
دهقانی اظهار داشت: استقبال بالای بازدیدکنندگان چینی و فروش بالای محصولات ایرانی در این رویداد مورد تحسین مجریان و نمایندگان سایر کشورهای حاضر قرار گرفت و بنابر اظهار مسئولین برگزاری این دوره از نمایشگاه، پاویون ایران با نمایش محصولات متنوع و ارائۀ محصولات منحصربفرد خود بیشترین تعداد بازدیدکننده و مخاطب را به خود اختصاص داده و رتبه اول را در میان پاویونهای ملی کسب کرد.
رایزن بازرگانی ایران با اشاره به اقبال رسانهها به عملکرد تجاری پاویون ایران و محصولات ارائه شده گفت: موسیقی سنتی ایران، به عنوان کشور برگزیده، در روز افتتاحیه برای همگان به اجرا درآمد.
گفتنی است، 5 کشور منتخب از جمله ایران، کنفرانسی در خصوص معرفی فرصتهای تجاری و سرمایهگذاری برگزار کردند. علاوه بر ایران کشورهای ژاپن، کره جنوبی ، فیلیپین، اندونزی ،تایلند، سریلانکا، روسیه قزاقستان، پاکستان، ترکیه، لهستان، چک، یونان و مجارستان نیز حضوری فعال داشته و محصولات فرهنگی و صنایع دستی، صنایع غذایی، جواهرات، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و گردشگری کشور خود را به نمایش گذاشتند.
اولين نشست كميته كاري ايران در كنفدراسيون صنايع نفت و پتروشيمي چين برگزار شد
رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در چين از اولين نشست كميته كاري ايران در كنفدراسيون جهاني شدن صنايع نفت و پتروشيمي چين خبر داد و گفت: اين كنفدراسيون با حضور شركتهاي بزرگ نفتي و پتروشيمي و بانك و بيمه در پكن برگزار شد.
سيدرضا سيدآقازاده رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در چين اظهار كرد: كميته كاري ايران در كنفدراسيون صنايع نفت و پتروشيمي چين با هماهنگي فدراسيون صنعت نفت و پتروشيمي اين كشور (CPCIF) تشكيل شده كه هدف ايران از حضور در اين كميته، تعامل و مشاركت با شركت هاي چيني بوده است.
وي با اشاره به اين كه چين به عنوان دومين اقتصاد بزرگ جهان داراي بيشترين سهم در تجارت جهاني است اذعان كرد: اين كشور سعي دارد سطح دانش و مديريت شركتها را به سطح بين المللي توسعه داده و بين اين واحدهاي اقتصادي هم افزايي ايجاد كند.
طبق اين گزارش، رايزن بازرگاني ايران در پكن كه به اين نشست دعوت شده بود در ارتباط با جاذبه هاي سرمايه گذاري در صنعت پتروشيمي ايران و طرح هاي توسعه مكران سخنراني كرد .
نظر شما