به گزارش اگزيم نيوز به نقل از مرکز ملی فرش ایران، «محمدرضا مودودی» در نشست بازرگانان خارجی فرش دستباف، در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران، یکی از ملزومات مدیریت صحیح و کاربردی برای توسعه صادرات را شناخت سلیقه بازار عنوان کرد و افزود: باید در راه صادرات فرش هدفمند حرکت کرد.
وی با انتقاد از اینکه رابطه فروشنده و تولید کننده در ایران متصل نیست، افزود: لازمه شکل گیری فرآیند تولید، مدیریت زنجیره ای است.
در ادامه این هم اندیشی، «مسعود کمالی اردکانی» مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی، معدنی سازمان توسعه تجارت ایران نیز گفت: برای حفظ و ارتقای اصالت فرش ایرانی، فعالان حوزه فرش باید در جهت نوآوری در طرح و رنگ نقشه گام بردارند.
« ایران در 20 کشور نماینده تجاری دارد و سازمان توسعه تجارت پذیرای طرح های جدید و مدرن از تجار خارجی خواهد بود.»
نشست بازرگانان خارجی فرش دستباف در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران برگزار شد و بیش از 50 بازرگان فرش ایران درخارج کشور به بیان دیدگاه های خود برای بهبود و توسعه تجارت فرش ایران پرداختند.
در این هم اندیشی، رئیس مرکز ملی فرش ایران، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات و مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی، معدنی سازمان توسعه تجارت حضور داشتند.
لزوم توجه به سلیقه و نیاز مشتریان، درنظر گرفتن تنوع قیمتی فرش برای سطوح مختلف مشتریان، لزوم تاکید بر ریزبافی، توجه به اندازه های متناسب با معماری و فرهنگ زندگی مشتریان در بازارهای هدف، پرهیز از تکرار طرح و نقش و رنگ بندی، لزوم دعوت از طراحان و دکوراتورهای خارجی برای حضور در ایران و بازدید از نمایشگاه های ایرانی، تاکید بر لزوم پاسخ دهی مناسب و به موقع به سفارش های خارجی، انجام فعالیت های فرهنگی در بازارهای هدف در کنار فعالیت تجاری و ... از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.
محمدرضا مودودي گفت: بازار فرش دستباف دنیا در دست ایران است، اما باید موانع را تا حدودی کاهش داد و با برند سازی و ارزش گذاری بازار را حفظ کرد و توسعه داد
کد خبر 21656
نظر شما