به گزارش پایگاه خبری سی ان بی سی، هزینه حمل و نقل کانتینرها از راه دریا در سال جاری میلادی به بیشترین رقم از اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد رسیده است و انتظار می رود که این روند در سال ۲۰۱۷۷ میلادی با افزایش بیشتری هم روبرو شود.
این در حالی است که ۹۰ درصد کالاهای تولیدشده در جهان از طریق این کانتینرها و راه آبی حمل و نقل می شوند. در همین حال «شاخص ترابری دریایی هارپکس» که میزان جابجایی کانتینرها را در طول هفته ردیابی می کند، حاکی از افزایش ۴۰ درصدی بهای حمل و نقل در ۴۳۹ نقطه جهان است؛ این در حالی است که به گفته کارشناسان این حوزه، زمان انجام سفارش کانتینر در برخی از موارد به بیش از یک ماه افزایش یافته که این موضوع موجب عدم دسترس بودن کانتینرهای مورد تقاضا به اندازه کافی شده است.
همچنین مسئله افزایش قیمت حمل و نقل کانتینر و ناکافی بودن آن در برخی از نقاط جهان منجر به ورشکستگی شرکت های ترابری شده است. در حال حاضر برخی از تحلیلگران بازار بر این باور هستند که افزایش حمل و نقل دریایی اگرچه ناملایمت هایی را به همراه داشته اما این قضیه میتواند به بهبود تجارت جهانی که سال ها با روند کند روبروشده، کمک کند. بر پایه این گزارش، یکی از عوامل کاهش کانتینر به افزایش تجارت جهانی نسبت داده می شود.
منبع: مهر
نظر شما