واردات ۵۰۵ تن خوراک آبزیان

سه کشور در فروردین ماه و ۷ کشور در اردیبهشت ماه سهم بازار واردات ۵۰۵ تن خوراک آبزیان برای مصرف داخل کشور را از آن خود کردند

طبق آمار گمرک در 2 ماه منتهی به اردیبهشت سال 95 , 505 تن خوراک آبزیان وارد کشور شده است. سه کشور در فروردین ماه و 7 کشور در اردیبهشت ماه سهم بازار واردات 505 تن خوراک آبزیان برای مصرف داخل کشور را از آن خود کردند.

به گزارش اگزیم نیوز، دکتر علیرضا خدایی رئیس اتحادیه صادرکنندگان آبزیان کشور در گفت و گو با اگزیم نیوز در پاسخ به این سوال که آیا در مقابل واردات خوراک آبزیان، صادراتی هم از کشور  انجام می شود گفت: در دو ماهه سال جاری هیچ گونه صادراتی به کشورهای هدف انجام نشده است.

وی با بیان این که در سال گذشته 3200 تن صادرات خوراک آبزیان به کشورهای هدف داشتیم ادامه داد: اما ازمیزان واردات 505 تنی خوراک آبزیان به کشور عمدتا غذای میگو بوده است و مابقی آن پریمکس، کنسانتره و مکمل های مواد غذایی میگوست که لازم بوده وارد شود.

خدایی در ادامه با بیان این که 370 هزارتن کل تولیدات آبزی پرورمان شامل انواع ماهی های گرمابی، سرمابی ،خاویاری و میگوست اذعان داشت: سالانه در حدود 550 هزار تن تولید و مصرف خوراک آبزیان در داخل کشور صورت می گیرد ادین در حالی است که سالانه  در حدود میانگین 3000 هزار تن واردات و صادرات خوراک آبزیان داریم که سهم واردات آن نیم درصد کل صادرات نمی شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا می توان از مهمترین دلایل واردات خوراک آبزیان در کشور را کاهش تولیدات داخلی دانست  خاطر نشان کرد: درمیزان تولید داخلی برای تامین خوراک آبزیان کمبود و مشکلی نیست اما دلایل واردات را می توان کیفیت، رقابت و مسائل مالی دانست.

به گفته از دیگر دلایل واردات خوراک آبزیان می توان به واردات بخشی از مواد اولیه خوراک دام اشاره کرد

به گزارش اگزیم نیوز، فروردین ماه، سال جاری واردات خوراک آبزیان از سه کشور جمهوری کره، دانمارک و هلند و در اردی بهشت ماه از هفت کشور چین، امریکا، ایتالیا، بلژیک، تایلند، تایوان و ویتنام  انجام  شده است. گفتنی است که این تعداد به ارزش دلاری 910,975 و ارزش ریالی 27,570,915,605وارد کشور شده است.

طبق این گزارش، در فروردین امسال 18 هزار کیلوگرم خوراک آبزیان  به ارزش 20 هزار و 258 دلار از کشور جمهوری کره وارد ایران شده همچنین کشور هلند در رتبه دوم با واردات 2 هزار و 460 کیلو گرم به ارزش 59 هزار و 271  دلار و دانمارک با واردات یک هزار و 720 کیلوگرم به ارزش 4 هزار و 13 دلار در رتبه سوم قرار گرفته است.

 همچنین کشورهای چین، امریکا، ایتالیا، بلژیک، تایلند، تایوان و ویتنام در اردیبهشت ماه خوراک آبزیان را وارد ایران کرده اند. به شکلی که تایلند در مقام نخست واردات وزنی معادل 111 هزار و 881 کیلوگرم و ویتنام با واردات  وزنی100 هزار کیلوگرم در مقام دوم قرار گرفت این در حالی است که ارزش دلاری این دو کشور برعکس آنچه که در رتبه بندی وارداتشان بود مورد ارزیابی قرار گرفته است به شکلی که ویتنام که در مقام دوم واردات وزنی خوراک آبزیان قرار داشت از لحاظ ارزشی با 126 هزارو  803 هزار دلار در پله اول کل واردات ایستاد اما کشور تایلند با ارزش واردات 118 هزار و 769 دلار در رتبه دوم قرار گرفت.

گفته می شود، کشور چین 6 هزار و 740 کیلوگرم خوراک آبزیان در اردیبهشت سال جاری به کشور وارد کرده است که ارزش دلاری آن معادل 8 هزار و 51 دلار بوده است.

به تحلیل اگزیم نیوز، امریکا با واردات 2 هزار و 862 کیلوگرم به ارزش دلاری 60 هزار و 65 دلار،  ایتالیا با واردات 40 هزار کیلوگرم  به ارزش دلاری 110 هزار و 813 دلار و تایوان با واردات یک هزار و 200 کیلوگرم به ارزش 34 هزار و 116 دلار  واردات سهم خوراک آبزیان مورد مصرف کشور را رقم زدند.

کد خبر 12280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =