-
رئیس کل بیمه مرکزی: مخالف رسوب حق بیمه هستیم
رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام مخالفت این نهاد ناظر با رسوب حق بیمه است، اعلام کرد: از آنجا که افزایش رضایت و اعتماد مردم به صنعت بیمه وظیفه اصلی بیمه مرکزی است و رسوب حق بیمه نزد واسطههای بیمهای به شدت به آن آسیب میزند، با اصلاح آییننامه سرمایه گذاری رسوب حق بیمه را پیگیری می کند.
-
یک کارشناس صنعت بیمه اتکایی:
صنعت نحیف بیمه با ریسکهای بزرگ از هم میپاشد/لزوم واسپاری اتکایی به خارج
کارشناس صنعت بیمه با بیان اینکه باید بیمه ریسکهای اتکایی به خارج از کشور منتقل شود، از عملکرد مدیران و سهامداران صنعت بیمه بخصوص در زمینه توزیع سود سالیانه شرکتهای بیمه انتقاد کرد و گفت: صنعت نحیف بیمه به دلیل افزایش نیافتن سرمایه و تقسیم سودهای سالانه میان سهامداران، بسیار نحیف است و با ریسک های بزرگ از هم می پاشد.
-
بیمه مرکزی: بیمه ها اختیارت لازم را به شعب بندرعباس تفویض کنند
بیمه مرکزی در نامهای به مدیران عامل شرکتهای بیمه،در پی حادثه تأسفبار انفجار در بندر شهید رجایی استان هرمزگان، خواستار اقدام فوری برای رسیدگی به تعهدات بیمهای شد.
-
بیمه مرکزی: از ابتدای خرداد، ثبت کدپستی برای صدور بیمه نامه الزامی است
بیمه مرکزی اعلام کرد: از ابتدای خرداد ۱۴۰۴، صدور بیمهنامه در تمامی رشتههای بیمهای برای بیمهگذاران حقیقی تنها با استعلام موفق کدپستی از سامانه ملی املاک و اسکان امکانپذیر خواهد بود.
-
خسارات بیمه بدنه خودروهای آسیبدیده بندر شهید رجایی بدون کسر فرانشیز پرداخت میشود
رییس کل بیمه مرکزی گفت: در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و همدردی با زیاندیدگان حادثه تلخ بندر شهید رجایی، فرانشیز بیمه بدنه از خسارتهای پرداختی کسر نخواهد شد.
-
معاون اتکایی بیمه مرکزی:
بندر رجایی پوشش بیمهای مناسب دارد/ آغاز پرداخت خسارت به خودروها
معاون اتکایی بیمه مرکزی اعلام کرد: مناطق و محمولههای درگیر در حادثه انفجار در بندر شهید رجایی از پوشش کافی بیمهای و بیمه اتکایی برخوردار هستند و پس از جمع بندی همه بیمه نامهها و اتمام ارزیابی پوششهای بیمهای و خسارات، میتوان درباره میزان خسارت تحت پوشش بیمه اظهار نظر دقیق کرد.
-
اعلام آمادگی صنعت بیمه برای جبران خسارت وارده بیمه گذاران در بندر شهید رجایی
سندیکای بیمه گران ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد که صنعت بیمه آمادگی دارد هرچه سریعتر خسارات وارده در بندرشهید رجایی را پس از ارزیابی به بیمه گذاران جبران کند.
-
بیمه مرکزی اعلامکرد:
دفاتر شرکت ایرانسل مجوز فروش بیمهنامه و عرضه خدمات بیمهای ندارد
بیمه مرکزی اعلام کرد: صدور هرگونه بیمهنامه یا عرضه خدمات بیمهای از سوی دفاتر شرکت ایرانسل مغایر قانون است.
-
رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:
پرداخت خسارتهای بیمه در سال جاری براساس سازوکار جدید
رئیس کل بیمه مرکزی در پیامی نوروزی درباره اقدامات و اهداف صنعت بیمه در سال های گذشته و آینده پرداخت و گفت: پرداخت خسارت های بیمه ای در سال جاری براساس سازوکار جدید خواهد بود.
-
افزایش ۳۶.۵ درصدی نرخ بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
براساس اعلام بیمه مرکزی تعرفه نرخ بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴، ۳۶.۵ درصد افزایش یافت.
-
بر اساس آمار منتشره بیمه مرکزی طی ۱۱ ماه امسال؛
ایرانیها امسال ۳۹۳ همت حق بیمه پرداخت و ۲۱۹ همت خسارت گرفتند
مطابق آمار بیمه مرکزی، در ۱۱ ماه گذشته از سال ۱۴۰۳ حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی به ترتیب حدود ۳۹۳.۶ و ۲۱۹.۸ همت(هزار میلیارد تومان) بوده است.
-
اداره دفتر «کارت سبز» در ایران به بخش خصوصی سپرده شد
به دنبال تعلیق ایران از کنوانسیون نظام بیمه هماهنگ کارت سبز به دلیل محدودیتها در نقل و انتقالات پول، اداره دفتر کارت سبز در ایران به بخش خصوصی سپرده شد و امروز همه پیگیریها توسط این دفتر انجام میشود.
-
مدیرعامل صندوق تأمین خسارت های بدنی خبر داد:
پرداخت ۵۶ هزار میلیارد ریال خسارت به ۲۰ هزار زیان دیده در سالجاری
مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی، با اعلام خبر عملیاتی شدن سامانه جامع پرداخت خسارت حوادث رانندگی، از پرداخت بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال خسارت به بیش از ۲۰ هزار زیان دیده در ۱۰ ماهه سالجاری توسط این صندوق خبر داد.
-
فاصله حدود ۱۶۶ همتی حق تولیدی تا پرداخت خسارت در صنعت بیمه
حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی صنعت بیمه کشور در ۱۰ ماهه امسال به ترتیب حدود ۳۵۸.۳ همت و ۱۹۲.۵ همت (هزار میلیارد تومان) اعلام شده است که نشان از سود ۱۶۵.۸ همتی شرکت های بیمه دارد.
-
رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:
تقویت نظارت و پرداخت بموقع خسارت بیمهشدگان، رویکرد اصلی بیمه مرکزی
رئیسکل بیمه مرکزی رویکرد اصلی بیمه مرکزی در دولت چهاردهم را تقویت نظارت با تأکید بر نظارت مالی و همچنین پرداخت بموقع خسارت بیمهشدگان عنوان کرد.
-
طی ۹ ماهه امسال؛
۴۳ درصد شکایات مردم از شرکتهای بیمه مربوط به شخص ثالث است
بیمه مرکزی آمار شکایات شهروندان از شرکتهای بیمه را منتشر کرد که بر اساس آن بیش از ۴۳ درصد شکایات مربوط به بیمه شخص ثالث و در رتبههای بعدی، بیمههای درمان و بدنه است.
-
یک کارشناس صنعت بیمه:
صنعت بیمه توان پذیرش ریسکهای اتکایی در داخل را ندارد/توقف همکاری با سوریه
کارشناس بیمه اتکایی درباره پوشش ریسک های این بیمه از سوی صنعت بیمه داخلی کشور آن را بسیار ضعیف دانست و تصریح کرد: صنعت بیمه داخلی توان پذیرش ریسک های جدید اتکایی را ندارد و پذیرش این ریسک های جدید بیشتر شبیه طنز است.
-
عملکرد ۹ ماهه بازار بیمه کشور
«درمان» در رتبه نخست بیشترین خسارت پرداختی بازار بیمه
براساس گزارش تحلیلی بازار بیمه کشور، بیشترین سهم از خسارت پرداختی در بازار بیمه در ۹ ماهه امسال به چهار رشته درمان، شخص ثالث-مازاد، زندگی و بدنه اتومبیل اختصاص دارد و بقیه خسارت ها در ۱۲ رشته دیگر پرداخت شده است.
-
آیین نامه جدید چگونگی تشکیل جلسات شورای عالی بیمه ابلاغ شد
بیمه مرکزی مصوبه شورای عالی بیمه درباره اصلاحیه آیین نامه چگونگی تشکیل جلسات در شورای عالی بیمه را ابلاغ کرد.
-
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران:
۷۵ درصد پرتفوی صنعت بیمه در بخش درمان و ثالث است
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با تایید این موضوع که بخش قابل توجهی از صعنت بیمه گرفتار رشته های زیانده است، گفت: ۷۵ درصد پرتفوی صنعت بیمه در بخش درمان و شخص ثالث قرار دارد.
-
ادامه روند جذابیت کیک سود بیمه برای شرکتها؛
صنعت بیمه ۵۱ درصد حق بیمه دریافتی را خسات پرداخت
در هشت ماهه امسال بیمهگران ۲۸۷.۵ همت حق بیمه از بیمه گذاران دریافت کردند و تنها تقریبا نیمی از دریافتی خود یعنی ۱۴۷همت را به عنوان خسارت پرداخت کرده اند که نشان از سود عملکردی و جذابیت این بخش برای شرکت هاست.
-
مصوبه شورایعالی بیمه درباره نحوه محاسبه خسارت کسر قیمت وسیله نقلیه ابلاغ شد
دستورالعمل نحوه محاسبه خسارت کسر قیمت وسیله نقلیه در راستای اجرای تکلیف مصرح در تصویبنامه خرداد ۱۴۰۳ هیات دولت برای اجرا به شرکتهای بیمه ابلاغ شد.
-
تحول در صنعت بیمه با استفاده از اوراق بهادار بیمهای
مدیر ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن در یادداشتی، اوراق بهادار بیمهای یکی از ابزارهای پیشرفته مالی که شرکت های بیمه در ایران میتوانند با استفاده از آن، نقدینگی و منابع مالی پایداری را برای مدیریت ریسکها و پرداخت خسارات ایجاد کنند، دانست.
-
آمار شکایات مردم از بیمهها ماهانه منتشر میشود
رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: آمارهای شکایت مردم از شرکت های بیمه ای ماهانه منتشر خواهد شد اما تلاش داریم به صورت کاملتر این آمار را در اختیار مردم قرار دهیم تا منجر به سوء برداشت یا سوء تفاهم نشود.
-
معاون بیمه مرکزی:
۸۵ درصد موتورسواران بیمه شخص ثالث ندارند
عاون نظارت بیمه مرکزی با بیان اینکه طبق آمارهای موجود ۸۵ درصد موتورسیکلت سواران در کشور بیمه شخص ثالث ندارند، گفت: از نزدیک ۱۳ میلیون موتورسیکلت سوار فعال در کشور، ۱۱ میلیون موتورسوار بیمه شخص ثالث ندارند.
-
با حضور رئیسجمهور؛
همایش ملی بیمه و توسعه آغاز شد
سی و یکمین همایش ملی و دوازدهمین همایش بینالمللی بیمه و توسعه با محوریت «رضایتمندی و اعتماد مردم به صنعت بیمه» با حضور رئیسجمهوری اسلامی ایران و وزیر امور اقتصادی و دارایی در برج میلاد تهران آغاز شد.
-
با حضور رئیس کل بیمه مرکزی؛
تفاهمنامه همکاری سندیکای بیمهگران و مرکز داوری اتاق بازرگانی منعقد شد
تفاهم نامه همکاری مشترک میان سندیکای بیمه گران ایران و مرکز داوری اتاق بازرگانی کشور با حضور رئیس کل بیمه مرکزی منعقد شد.
-
با حکم همتی؛
چهره ماندگار صنعت بیمه به ایران بازگشت
وزیر امور اقتصادی و دارایی با صدور حکمی، «علی جباری» را به سمت مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت سهامی بیمه ایران منصوب کرد.
-
رئیس کل بیمه مرکزی: رویکرد بیمه مرکزی بهبود فضای کسب و کار است
رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: رویکرد بیمه مرکزی بهبود فضای کسبوکار در عین حال تقویت نظارت است و برای تحقق این هدف نیازمند استفاده از تمامی ظرفیتها به خصوص توان و روحیه نوآوری نیروی جوان هستیم.
-
درجمع مدیران عامل صنعت بیمه؛
رئیس بیمه مرکزی: ماموریت ما اصلاح رویههای نادرست است
رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: ماموریت اساسی بیمه مرکزی، تقویت رویکرد نظارتی و اصلاح رویه های نادرستی است که فضای کسب و کارهای بیمهای را با اختلال روبرو میکند.